Vår profil

Høsten 2024 åpnes dørene til et fantastisk skoleanlegg - nye Bentsebrua skole i Oslo. Vi er en ungdomsskole (8. til 10. trinn) med plass til 540 elever. Skolen etableres i et vakkert område med mye historie, tett på Akerselva i bydel Sagene. Bentsebrua skole er et nytt skolebygg som skal gjenspeile områdets historie, og skolens uteområder skal oppleves som en del av miljøparken langs Akerselva.

Vi skal motta elever fra Fernanda Nissen og Lilleborg skoler.

Skolen får en flerbrukshall og et bydelstorg med egne arealer til ungdomstiltak for barn og ungdom i bydelen. Skoleanlegget får høy arkitektonisk kvalitet både på bygning og uteareal, og det skal etableres arenaer som inspirerer til læring og som oppleves inkluderende og trygge. Gjennom gode sosiale møteplasser skal det legges til rette for rette for fysisk, sosial og kulturell aktivitet i tett samarbeid mellom skole og bydel.